Φεβρουάριος 3

Η χρήση των tablets στη διδασκαλία των μαθηματικών

Η χρήση των tablets στη διδασκαλία των μαθηματικών

Καντάς Κωνσταντίνος

Εκπαιδευτικός Π. Ε. 70

kkantas@sch.gr

Περίληψη

Η επανάσταση των κινητών συσκευών έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στη ζωή μας, σε διάφορους τομείς. Στον τομέα της μαθηματικής παιδείας, τα tablets αποτελούν τη νέα τεχνολογική διάσταση. Η κατανόηση, η εφαρμογή και η σύνθεση των μαθηματι­κών εννοιών εμπεδώνονται πληρέστερα και ολοκληρωμένα μέσου αυτής της νέας τε­χνολογικής διάστασης που έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το είδος της διδασκαλίας των μαθηματικών του αναλυτικού προγράμματος. Αυτό γίνεται εφικτό μέσω της τε­χνολογίας εμπλέκοντας την όραση, την ακοή και την αφή, που δίνει τη δυνατότητα διεύρυνσης του εύρους των αισθήσεων που εμπλέκονται στη διαδικασία «Κάνω Μα­θηματικά». Επιτρέπουν στους μαθητές μέσω της χρήσης των δακτύλων και μέσω χει­ρονομιών να παράγουν και να μετασχηματίζουν μαθηματικές πράξεις και αντικείμενα. Με τον τρόπο αυτό αναπτύσσονται απτικές (haptic) μορφές επικοινωνίας οι οποίες προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών.

Λέξεις – Κλειδιά: Καινοτόμος διδασκαλία, μαθηματικά, tablets, multi-touchscreen

Εισαγωγή

Από το 2010, τα tablets αποτελούν την πιο καινούργια και την πιο δημοφιλή συσκευή μάθησης με βάση το παιχνίδι (Buckley, 2010; Castelluccio, 2010; Hill, 2011; Murphy, 2011; Stevens, 2011). To tablet διαφημίζεται ως μια συσκευή που θα μπορούσε να φέ­ρει την επανάσταση στην μάθηση (Buckley, 2010; Hill, 2011).

To tablet είναι ένα αγαθό υψηλής ζήτησης στα σχολεία για διάφορους λόγους. Κατ’ αρχάς, το tablet έχει ένα σύστημα επεξεργασίας που είναι φιλικό προς το χρήστη, ώστε τα άτομα όλων των ηλικιών να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη συσκευή εύκολα (Buckley, 2010). Δεύτερον, η ελαφριά φορητή συσκευή μπορεί να μεταφερθεί, υποκα­θιστώντας τα βαριά σχολικά βιβλία (Buckley, 2010; Stevens, 2011). Τρίτον, το tablet είναι σε θέση να πετύχει υψηλής ταχύτητας ασύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο για δια- δικτυακές αναζητήσεις. Εκτός από το να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, οι μαθητές απολαμβάνουν τις πολλές εφαρμογές που έχουν ως βάση το παιχνίδι, ή εφαρμογές που προσφέρονται στις κινητές συσκευές τους (Murray & Olcese, 2011).

Οι εκπαιδευτικοί έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν τις εκπαιδευτικές εφαρμογές του tablet, την οθόνη multitouch και τις πολυαισθητηριακές δυνατότητες στην συμμετοχή, την εισαγωγή, την πρακτική και την ενίσχυση των εννοιών μάθησης (Castelluccio, 2010: Hill. 2011; Murphy. 2011: Murray & Olcese. 2011: Stevens. 2011).

Το παρόν άρθρο θα αναδείξει την αποτελεσματική παιδαγωγική χρήση των tablets στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών, παραθέτοντας παραδείγματα από τον χώρο της γεωμετρίας.

Τα tablets στη διδασκαλία των μαθηματικών

Η έρευνα σχετικά με τη χρήση των tablets στα μαθηματικά εστιάζει κυρίως στην επί­λυση προβλημάτων, στις δραστηριότητες ανακάλυψης και στην εξερεύνηση μαθημα­τικών σχέσεων ως πρακτικές με μεγάλο αντίκτυπο στην τάξη των μαθηματικών. Οι εκπαιδευτικοί έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν τα tablets ως εκπαιδευτικό παιχνίδι βα­σισμένο σε εφαρμογές και με πολυαισθητηριακές δυνατότητες συμμετάσχουν, εισά­γουν και ενισχύουν τις έννοιες της μάθησης (Castelluccio, 2010; Hill, 2011; Murphy, 2011).

To tablet αποτελεί έναν μικρό ατομικό υπολογιστή, που παρέχει τη δυνατότητα χιλιά­δων εφαρμογών που υποστηρίζονται από το Αρρ Store. Μεταξύ αυτών των χιλιάδοον εφαρμογών συμπεριλαμβάνονται και εκπαιδευτικές εφαρμογές, για τους μαθητές. Πρό­κειται για μια από τις πιο πρόσφατες συσκευές τεχνολογίας που εισάγονται στις αίθου­σες διδασκαλίας. To tablet έχει εξειδικευμένες εφαρμογές στις οποίες συμμετέχουν ό­λες οι αισθήσεις (π.χ., ακοή, όραση και αφή) (Murray & Olcese, 2011; Stevens, 2011). Πολλοί ερευνητές έχουν ενθαρρύνει την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην τάξη των μαθηματικών (Amin, 2010; Banister, 2010).

Υπεύθυνοι σε πολλές σχολικές περιοχές έχουν επενδύσει στην τεχνολογία των μαθη­τών, επειδή η έρευνα έχει αποδείξει ότι η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην προώθηση της μάθησης, της δέσμευση, των επιτευγμάτων στα μαθηματικά των μαθη­τών (Castelluccio, 2010; Stevens, 2011). Το διαδραστικό παιχνίδι που βασίζεται στη μάθηση και στην ασύρματη πρόσβαση στο Internet με το tablet θα μπορούσε να κατα­στεί βασικό εργαλείο με το οποίο οι εκπαιδευτικοί αναδιοργανώνουν το τρέχον περι­βάλλον μάθησης (Hill, 2011).

Σχετικές έρευνες με τη χρήση των tablets στη διδασκαλία των μαθηματικών

Η μελέτη των Li και Pow (2011) ενσωμάτωσε τη χρήση των εφαρμογών εκμάθησης χρησιμοποιώντας ένα tablet. Σε μία πειραματική μελέτη πέντε εβδομάδων, οι Li και Pow (2011) διαπίστοοσαν ότι η χρήση των tablet είχε τεράστια επίδραση στην εκμά­θηση αν οι μαθητές είχαν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως τον γνωστικό τους σύντροφο σε ένα διαφορετικό δημοτικό σχολείο στο Χονγκ Κονγκ. Τα αποτελέσματα των Li και Pow (2011) έδειξαν αυξημένο κίνητρο για μάθηση, ισχυρό­τερη ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων, καθώς και βελτιωμένες στρατηγικές μάθη­σης.

Τα tablets έχουν αξιοποιηθεί επίσης στην επέκταση της μαθηματικής σκέψης και την ενίσχυση της διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων (Tangney et al, 2010). Έχοντας υ­πόψη τις δυνατότητες αυτών των συσκευών στην υποστήριξη της συνεργατικής και της πλαισιοστρεφούς μάθησης, η χρήση τους μπορεί να αντιμετωπίσει ορισμένες από τις ανησυχίες στην διδασκαλία των μαθηματικών καθο’)ς οι διδακτικές προσεγγίσεις και το από-πλαισιοστρεφές υλικό στην πραγματικότητα έχουν αφαιρεθεί από τις ρυθμίσεις.

Στο επίπεδο του σχολείου, οι Tangney κ.ά. (2010) εξερεύνησαν τις καινοτόμες χρήσεις των tablets στα μαθηματικά μεταξύ των μαθητών που ασχολούνται με «εξωσχολικές» ρυθμίσεις. Ενημερωμένοι από μία κοινωνική εποικοδομητική παιδαγωγική προσέγγιση στο m-learning, οι συγγραφείς παραθέτουν παραδείγματα όπου οι λειτουργίες και οι δυνατότητες των εφαρμογών των tablets μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βάση στο σχεδιασμό σεναρίων μάθησης που πραγματοποιούνται σε αληθινά περιβάλλοντα, ανοί­γοντας τον δρόμο για την εξερεύνηση εννοιών στην τριγωνομετρία και τα κλάσματα από τους μαθητές και την ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλής διανόησης.

Το έργο του Niess (2006) υπήρξε σημαντικό στην κατανόηση των ευκαιριών και προ­κλήσεων της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση των μαθηματικών. Ο Niess (2006) διερευνά το κατά πόσον είναι δυνατόν να διδάξει κανείς τις σημαντικές ιδέες που περιλαμβάνονται στις μαθηματικές έννοιες με τέτοιο τρόπο που η τεχνολογία να μεταδίδει την έννοια σε μία μορφή κατανοητή από τους μαθητές. Ενδεικτικά τα τεχνολογικά εργαλεία που εξετάζονται είναι η αριθμομηχανή, τα υπολογιστικά φύλλα, τα πινέλα Geometer και κάποιες βοηθητικές εφαρμογές.

Συγκεκριμένα, η Key Curriculum Press (http://www.keycurriculum.com/) δημιούρ­γησε το Sketchpad Explorer, μια δωρεάν εφαρμογή που επιτρέπει στους μαθητές να αλληλεπιδρούν με τα αρχεία του Sketchpad Geometer (http://www.keycurriculum.com/) (Schuck et al., 2012). Η εφαρμογή δεν επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν νέα σχέδια, αλλά οι δραστηριότητες και τα πρότυπα είναι διαθέσιμα σε όλο το διαδίκτυο. Τα σχέδια μπορούν επίσης να δημιουργηθούν σε υπολογιστές και να διαμοιραστούν με το tablet μέσω του iTunes. Ακόμη και με αυτούς τους περιορισμούς, ωστόσο, αυτή η εφαρμογή διαθέτει πολλά από τα οφέλη του λογι­σμικού δυναμικής γεωμετρίας όπως το Sketchpad Geometer στην φιλική προς το χρή­στη οθόνη αφής του tablet (Schuck et al.. 2012). Η εφαρμογή επίσης ΗΜΗ Fuse περι­λαμβάνει μια λειτουργία γραφικών παραστάσεων με αριθμομηχανή, εικονίδια και δρα­στηριότητες εξερεύνησης. Πολλαπλές άλλες εφαρμογές μάθησης διατίθενται (ή θα δια­τίθενται σύντομα) στους μαθητές για να εξερευνήσουν τις μαθηματικές σχέσεις (Bannon et al., 2012). Σύμφωνα τέλος με τον Larkin (2014), οι μαθητές μέσω το^ν tablets, έχουν την δυνατότητα της ανατροφοδότησης χρησιμοποιώντας τα ανάλογα ε- φαρμογίδια ανατροφοδότησης. Παράλληλα μέσα από τα tablets και τις εφαρμογές τους κατανοούν πιο εύκολα τα μαθηματικά σύμβολα, τις μαθηματικές σχέσεις και γενικά ό,τι σχετίζεται με το πρακτικό κομμάτι των μαθηματικών.

Η διδασκαλία των μαθηματικών μέσα από τα tablets

Η παρακολούθηση πρότυπων μαθημάτων για το μάθημα των μαθηματικών μέσω tablet μπορεί να αναβαθμίσει ιδιαίτερα τη διδασκαλία του συγκεκριμένου αντικειμένου (Dawson, 2008). Σήμερα, οι ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων των δικτύων είναι μεγά­λες με αποτέλεσμα να είναι ικανές να μεταφέρουν με σχετική άνεση βιντεοδεδομένα. Αυτό καθιστά δυνατή τη δημιουργία μιας κεντρικής βάσης δεδομένων με οπτικοακου­στική πληροφορία σε κάποιο φορέα, είτε αυτός είναι πανεπιστήμιο, σχολείο ή το υ­πουργείο όπου θα μπορούσε να υπάρχει κεντρικός διάκομιστής (server) που να εξυπη­ρετεί αιτήσεις μέσα από το δίκτυο (Bannon et al., 2012).

Στη βάση αυτή του tablet θα μπορούσαν να υπάρχουν και άλλα πρότυπα μαθήματα για κάθε ενότητα του αναλυτικού προγράμματος του σχολείου, έτσι ώστε ο εκπαιδευτικός των μαθηματικών, να έχει μια ακόμη πηγή πληροφορίας για το μάθημα που καλείται να διδάξει, (έκτος από το e-yliko, photodentro, κτλ). Ανεξάρτητα από το αν είναι νέος δάσκαλος και αναζητεί βοήθεια για το ξεκίνημά του ή έμπειρος εκπαιδευτικός, που ίσως θα θελήσει να δει κάτι καινοτόμο, διαφορετικό ή μια παραλλαγή στον μέχρι τώρα τρόπο διδασκαλίας του (Dawson, 2008). Είναι σχετικά εύκολο να βρεθούν πληροφο­ρίες τόσο από βιβλία αλλά και από το διαδίκτυο για κάποιο θέμα που ενδιαφέρει. Δυ­σκολεύουν τα πράγματα όμως όταν κάποιος θελήσει να αντλήσει μια κινούμενη εικόνα. Εξάλλου δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο, και όταν υπάρχει, πρέπει να το παρακολουθήσει ολόκληρο, να επιλέξει τυχόν σκηνές ή αποσπάσματα που τον ενδιαφέρουν, για να τα μοντάρει και να τα προβάλλει στους μαθητές του. Αυτό αποτελεί μια εργασία ιδιαίτερα επίπονη και χρονοβόρα, με αποτέλεσμα όλοι να την αποφεύγουν. Ωστόσο μέσα από το tablet ο εκπαιδευτικός αρχειοθετεί και παραμετροποιεί τα οπτικοακουστικά δεδομένα, ώστε να είναι εύκολα στην πρόσβαση αλλά και στη χρήση. Κατά κάποια έννοια τα tablets αποτελούν μια φυσική επέκταση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των αριθ­μομηχανών, συνδυάζοντας τη δύναμη των ηλεκτρονικών υπολογιστών με την ευκολία των αριθμομηχανών. Στην καλύτερη περίπτωση το tablet, με πολλές μεγάλες μαθημα­τικές εφαρμογές, μπορεί να αποτελέσει έναν θαυμάσιο τρόπο για να εξερευνηθούν τα μαθηματικά σε έναν πιο διαδραστικό τρόπο από ό, τι μπορεί να γίνει με εικόνες σε βιβλία.

Προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα tablets αποτελεσματικά στη διδασκαλία των μα­θηματικών, ο εκπαιδευτικός οφείλει να προσδιορίσει αρχικά τις ανάγκες των μαθητών του, στηριζόμενος πάντα και στην ηλικία τους. Σαφώς διαφορετικά χρησιμοποιούνται τα tablets στο δημοτικό και αλλιώς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα μικρά παιδιά έχουν ανάγκη ένα ελκυστικό περιβάλλον εφαρμογής σε σχέση με τα μεγαλύτερα παι­διά. Επίσης η χρήση του tablet εξαρτάται και από την ενότητα διδασκαλίας.

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέτει ή ημερήσια ή εβδομαδιαία την ολοκλήρωση μιας εφαρμογής στους μαθητές του. Έτσι έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πρόοδο τους και αναλόγως να πράττει ή με επιπρόσθετες εφαρμογές ή με τις ήδη υπάρχουσες μέχρι να εμπεδωθούν από το μαθητή. Γενικά παιχνίδια που βασίζονται στη μάθηση έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα ως μια βασική αποτελεσματική και καινοτόμα εκπαιδευτική στρατηγική μεταξύ των δασκάλων των μαθηματικών του 21ου αιώνα (Mansour & El-Said, 2009). Οι Mansour και El-Said (2009) εξήγησαν ότι η χρήση του παιχνιδιού που βασίζεται στη μάθηση ως ένα εκπαιδευτικό εργαλείο, βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα. Κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών, ο Griffin (2007) πρότεινε ότι οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να συνδέσουν παραδείγματα για τον πραγματικό κόσμο μέσα από διαδραστικά παιχνίδια. Στο δημοτικό οι μαθητές συνήθως απολαμβάνουν τα παιχνίδια και ενδιαφέρονται για τα μαθηματικά μέσα από αυτά τα παιχνίδια (Griffin, 2007).

Οι ερευνητές ασχολήθηκαν με την διερεύνηση της γενικής χρήσης των εφαρμογών tablet στην τάξη, με τα οποία ηχογράφησαν τις συνομιλίες σε πραγματικό χρόνο καθώς οι μαθητές έλυναν ένα μαθηματικό πρόβλημα. Η εφαρμογή που επιλέχθηκε για το σκοπό αυτό ήταν η Edu creations. Η Edu creations διατίθεται στην αγορά ως μία εγ- γράψιμη διαδραστική συσκευή που καταγράφει τόσο την φωνή και την γραφή σε πραγ­ματικό χρόνο. Πρόκειται για μία εφαρμογή σχεδιασμένη για τους εκπαιδευτικούς για να δημιουργούν μαθήματα και να τα μοιράζονται στο διαδίκτυο δημόσια ή με τους μαθητές τους – «Διδάξτε ό,τι γνωρίζετε. Μάθετε ό,τι δεν γνωρίζετε» (Educreations, 2013). Υπάρχει, ωστόσο, μια άλλη χρήση για αυτήν την εφαρμογή, η αξιολόγηση της εκμάθησης των μαθητών. Η εφαρμογή επιτρέπει την καταγραφή οποιουδήποτε γρα­πτού καθώς οι μαθητές δουλεύουν πάνω σε ένα μαθηματικό πρόβλημα, και καταγράφει τους μαθητές που εξηγούν τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για την επίλυση του προβλήματος, ενώ σκέφτονται φωναχτά καθώς το λύνουν. Υπάρχουν και άλλες παρό­μοιες εφαρμογές διαθέσιμες, όπως το Show Me. Ωστόσο η Educreations δεν διαθέτει την επιλογή για δημόσια κοινή χρήση ως προεπιλεγμένη ρύθμιση, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στην χρήση για την αξιολόγηση των μαθητών.

Εξερευνώντας τη γεωμετρία στον πραγματικό κόσμο μέσα από τα tablets

Ένα ισχυρό θέμα που αναδύεται είναι η χρήση του tablet από εκπαιδευτικούς για την εξερεύνηση και απόκτηση καλύτερης γνώσης των μαθηματικών στο καθημερινό περι­βάλλον και την κινητοποίηση της σκέψης τους σχετικά με τις μαθησιακές εμπειρίες των Μαθηματικών σε περιβάλλοντα πραγματικών καταστάσεων. Οι δραστηριότητες που εμπλέκονται συλλαμβάνουν και υποσημειώνουν εικόνες από το πλούσιο και ου­σιαστικό, περιβάλλον που δημιουργείται από τον χρήστη. Τα αντικείμενα αυτά στη συνέχεια αποτέλεσαν το επίκεντρο συζητήσεων στις αίθουσες διδασκαλίας με τους μα­θητές και τους εκπαιδευτικούς ως τον καταλύτη για τις σκέψεις τους σχετικά με την αυθεντική, τεχνολογική μαθηματική παιδεία.

Με τον τρόπο αυτό, ανέπτυξαν την γνώση τους σχετικά με τη χρήση των tablets στην διδασκαλία tcov μαθηματικών (ή «Maths TPACK»). Η Γεωμετρία και τα κλάσματα είναι τα πεδία των Μαθηματικών που χρησιμοποιούνται συχνότερα σε αυτά τα σενάρια (Kearney & Maher, 2013).Η Τζοάνα, μια μαθήτρια, σύμφωνα με την έρευνα των

Kearney & Maher (2013) περπατούσε μέσα στην πόλη και παρατήρησε γεωμετρικά σχήματα στα αστικά τοπία. Χρησιμοποίησε το tablet της για να τραβήξει μία φωτογρα­φία (Εικ. 1) και αργότερα, στο τρένο για το σπίτι, υπογράμμισε τα σχήματα στη φωτο­γραφία (Εικ. 2). Αργότερα έδειξε αυτές τις φωτογραφίες και συζήτησε συναφείς μαθη­ματικές έννοιες με τους συμμαθητές της και τον καθηγητή της σε μια μικρή ομάδα συνομιλίας γύρω από το tablet, κατά την διάρκεια ενός μαθήματος στο σχολείο.

Εικόνα 1 και 2: Σχήματα μέσα στην πόλη (όπως φοηογραφήθηκο.ν και υποσημειώθη­καν από την Τζοάνα)

Η χρήση ενός tablet για τα κλάσματα θα μπορούσε να είναι αρκετά διασκεδαστική στα παιδιά.

To tablet επιτρέπει και στους δασκάλους να παρακολουθήσουν και να συζητήσουν με τους μαθητές τους τα μαθηματικά που σχετίζονται με αντικείμενα του πραγματικού κόσμου. To tablet επίσης επιτρέπει στους δασκάλους να εμπνευστούν από το περιβάλ­λον τους και στη συνέχεια να αναπτύξουν άμεσα και να δημιουργήσουν ένα σχέδιο μαθήματος από αυτό. Αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να αντλήσουν έμπνευση για τα μαθήματα των μαθηματικών από παντού. Οπουδήποτε και αν είναι, εάν σκεφτούν κάτι για ένα πολύ καλό μάθημα ή δουν κάτι που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην τάξη για να βοηθήσουν στην μεταφορά των μαθηματικών εννοιών σε πραγματικές καταστά­σεις της ζωής, το φωτογραφίζουν χάριν στο tablet (Kearney & Maher, 2013).

Συμπεράσματα

Συνοψίζοντας τις παραπάνω απόψεις, μπορεί να ειπωθεί ότι τα tablets, δίνουν τη δυνα­τότητα να δημιουργούνται δραστηριότητες για οπτικοποίηση στη θεωρία των μαθημα­τικών και να δημιουργούνται πολλαπλές αναπαραστάσεις των εννοιών που αναφέρο­νται στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουρ­γικής σκέψης παν μαθητών.

Τα μαθηματικά, ασχολούνται με τη δημιουργία μοντέλων, τα οποία αποτελούν περι­γραφές, αναπαραστάσεις του κόσμου. Στα μοντέλα συνήθως υπάρχουν μαθηματικές

συναρτήσεις και εξισώσεις, οι οποίες περιγράφουν καταστάσεις του φυσικού κόσμου, και οι οποίες συνήθως δεν γίνονται αντιληπτές από τους μαθητές.

Συσκευές κινητής μάθησης όπως το tablet, αναμένεται να έχουν σημαντικό ρόλο στην μάθηση της Ευρώπης του 21ου αιώνα, εάν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν σωστά το δυναμικό των συσκευών (Banister, 2010; Bauleke & Herrmann, 2010). Η τεχνολογία, θα μπορούσε να στηρίξει την διδασκαλία των μαθη­ματικών σε ένα ουσιαστικό πλαίσιο που θα ενισχύει τα μαθησιακά αποτελέσματα.

Συμπερασματικά, η χρήση των tablets κρίνεται καινοτόμα στην εκπαίδευση με βάση τη θέση που κατέχουν οι νέες τεχνολογίες πληροφορικής και εκπαίδευσης σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Η χρήση τους, θα εμπλουτίσει και θα δημιουργήσει καινούρια δεδομένα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Θα αλλάξει το ρόλο όλων των εμπλεκομένων με την εκπαίδευση καθώς και τον τρόπο μεθοδολογίας και εργασίας.

Βιβλιογραφικές Αναφορές

Amin, J. (2010). Twenty first century classrooms: Changing scenario. Learning Com­munity: An Interna-tional Journal of Education & Social Development, 1(1). 23- 28.

Banister, S. (2010). Integrating the iPod touch in K-12 Education: Visions and vices. Computers in the Schools, 27(2), 121-131

Bannon. S., Martin, G. & Nunes-Bufford. K. (2012). Integrating iPads into Maths Ed­ucation. In P. Resta (Ed.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2012 (pp. 3519-3522). Chesa­peake, VA: A ACE

Buckley. P. (2010). The rough guide to the iPad. New York, NY: Penguin Group.

Castelluccio. M. (2010). The tablet at work. Strategic Finance, 92(5), 59-60.

Dawson. V.. (2008). Use of information communication technology by early career science teachers in Western Australia. International Journal of Science Educa­tion 30(2). 203-219

Educreations (2013). Ανακτημένο από: https://www.educreations.com/

Griffin. S. (2007). Early intervention for children at risk of developing mathematical learning difficulties. In D. B. Berch & Μ. M. Mazzocco (Eds.). Why is math so hard for some children?: The nature and origins of mathematical learning diffi­culties and disabilities (pp. 343-345). Baltimore. MD: Paul Η Brookes.

Hamilton. Β. (2007). It’s elementary: Integrating technology in the primary grades. Eugene. OR: Interna-tional Society for Technology in Education

Hill, R. A. (2011). Mobile digital devices. Teacher Librarian. 39(1), 22-26.

Houghton Mifflin Harcourt. (2012). HMH Fuse™ algebra I: Results of a yearlong al­gebra pilot in River-side. California. Retrieved from http://www.hmheduca- tion.com/fuse/pdf/hmh-fuse-riverside-whitepaper.pdf

Kearney M. and Maher D. (2013). Mobile learning in maths teacher education: using ipads to support pre-service teachers” professional development. Australian Ed­ucational Computing, 27(3)

Larkin. K. (2014). iPad apps that promote mathematical knowledge?: Yes. they exist!

[online]

, Australian Primary Mathematics Classroom, 19, (2). 28-32.

Li, S.C. & Pow, J.W.C. (2011). The Affordance of Deep Infusion of One-to-One Tab­let PCs into and beyond Classroom. International Journal of Instructional Me­dia. 38 (4) pp. 319-326.

Mansour, S. S., & El-Said. M. (2009). Multi-players role-playing educational serious games: A link be-tween fun and learning. International Journal of Learning, 15(11), 229-239.

Murphy. G. D. (2011). Post-PC devices: A summary of early iPad technology adop­tion in tertiary environ-ments. Ε-Journal of Business Education & Scholarship of Teaching. 5(1), 18-32.

Murray. O., & Olcese, N. (2011). Teaching and learning with iPads, Ready or not? Techtrends: Linking Research & Practice to Improve Learning, 55(6), 42-48

Niess. M. L. (2006). Guest Editorial: Preparing teachers to teach mathematics with technology. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 6(2), 509 -523.

Quick. N. (2014). Using iPads to improve academic gains for students with disabili­ties. Retrieved from: http://scholarworks.rit.edu/cgi/viewcontent.cgi7arti- c!e= 1005&context=eatc

Rosen. Y., & Beck-Hill. D. (2012). Intertwining digital content and one-to-one laptop learning environment. Journal of Research on Technology in Education. 44(3). 223-239

Schuck. S.. Aubusson. P., Kearney. M., & Burden, K. (2012). Mobilising teacher edu­cation: A study of a professional learning community. Teacher Development, 16.

Stevens. C. (2011). Designing the iPad: Building applications that sell. Hoboken. NJ: John Wiley and Sons.

Tangney. B., Weber, S.. O’Hanlon, P., Knowles, D., Munnelly. J., Salkham. A.

(2010). MobiMaths: An approach to utilising smartphones in teaching mathe­matics. Paper presented at the 9th International Conference on Mobile Learning, mLearn

Ετικέτες: ,
Copyright 2021. All rights reserved.

Posted 3 Φεβρουαρίου, 2020 by admin in category "ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

1 COMMENTS :

  1. By Best Dating Site on

    A secret weapon for anyone who needs content. I don’t need to tell you how important it is to optimize every step in your SEO pipeline. But unfortunately, it’s nearly impossible to cut out time or money when it comes to getting good content. At least that’s what I thought until I came across Article Forge… Built by a team of AI researchers from MIT, Carnegie Mellon, Harvard, Article Forge is an artificial intelligence (AI) powered content writer that uses deep learning models to write entire articles about any topic in less than 60 seconds. Their team trained AI models on millions of articles to teach Article Forge how to draw connections between topics so that each article it writes is relevant, interesting and useful. All their hard work means you just enter a few keywords and Article Forge will write a complete article from scratch making sure every thought flows naturally into the next, resulting in readable, high quality, and unique content. Put simply, this is a secret weapon for anyone who needs content. I get how impossible that sounds so you need to see how Article Forge writes a completearticle in less than 60 seconds! https://stanford.io/3G7Hfmp

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *